Idag har nåt strålande hänt!!
Dom har äntligen, äntligen, äntligen plockat ned byggställningen som vi har haft uppställd sen i början av maj. Bara för att det skulle läggas om tak på vårt hus..
Jamen, ska det verkligen ta 2½ månad för att lägga om ett tak??
Det verkar inte bättre iaf, men dom får ju betalt av Hudiksvallsbostäder så det är väl klart att det ska ta lång tid. Ja menar, jag råkade ju faktiskt se "Uppdrag granskning" på tv:n i våras å kunde ju då se hur snickeri-företagen blåste kommun å bostadsföretag på massor med pengar..
Nåja, inte min buisness så länge det inte drabbar min kassa.. Men naturligtvis så gör det väl det när hyran går upp för att de inte har råd att betala räkningen, gissar jag.......!!
Jag har gjort lite affärer åxå idag. Jag klippte lusen på X-et å tjänade en slant. Blev några korvören så att jag kunde köpa mjölk å smör å lite sånt krafs. Det har varit fattigt här nu i en veckas tid så det var väl bekommet. Å så fick jag äntligen köpa mig ciggaretter som jag varit utan åxå.. Ja men vet ni vad röksuget slår till när man inte har pengar att köpa för?? Houly Jiiises....!!
Nä nu blir det till att städa av ballisen så att jag kan sitta där å flämta några timmar....
Dom har äntligen, äntligen, äntligen plockat ned byggställningen som vi har haft uppställd sen i början av maj. Bara för att det skulle läggas om tak på vårt hus..
Jamen, ska det verkligen ta 2½ månad för att lägga om ett tak??
Det verkar inte bättre iaf, men dom får ju betalt av Hudiksvallsbostäder så det är väl klart att det ska ta lång tid. Ja menar, jag råkade ju faktiskt se "Uppdrag granskning" på tv:n i våras å kunde ju då se hur snickeri-företagen blåste kommun å bostadsföretag på massor med pengar..
Nåja, inte min buisness så länge det inte drabbar min kassa.. Men naturligtvis så gör det väl det när hyran går upp för att de inte har råd att betala räkningen, gissar jag.......!!
Jag har gjort lite affärer åxå idag. Jag klippte lusen på X-et å tjänade en slant. Blev några korvören så att jag kunde köpa mjölk å smör å lite sånt krafs. Det har varit fattigt här nu i en veckas tid så det var väl bekommet. Å så fick jag äntligen köpa mig ciggaretter som jag varit utan åxå.. Ja men vet ni vad röksuget slår till när man inte har pengar att köpa för?? Houly Jiiises....!!
Nä nu blir det till att städa av ballisen så att jag kan sitta där å flämta några timmar....
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar