onsdag 21 juli 2010

Lite som hänt under veckan med bilder!!!!!

Jaha govänner.. Så här såg det ut när den infernaliska byggställningen skulle plockas ned. Dom hade ju redan hunnit plocka ner två rader innan jag upptäckte vad som var på gång. Har ju haft persiennerna nere på framsidan för jag går ju ibland omkring som gud skapte mig, har ju annars ingen insyn, å jag glömmer rätt ofta bort mig när jag är nyvaken å struttar runt naken medans kaffet kokar osv..

Jisses, jag har ju kunnat skrämma slag på dessa stackars snickardjäklar så att dom trillat ner på den hårda backen å slagit lilla tummen. Nä, int velle ja åka in för förargelseväckande beteende för bövelen. Även om jag varit inne i min lägenhet på tredje våningen.


Men så såg jag det här sötsnöret!! Jamen käre hjärtanes, å så veknade modershjärtat....
Kunde jag/vi inte ha fått haft det här vackra exemplaret av det manliga könet att få glo på under alla dessa veckor det har bonkat å levt rövare här utanför?? Nääää, hä vare höpp hä..!!
Här har det drällt av gamla gubbar bortåt 60 minst, några runt 50 både halt å lytt å säkert döv på antingen det ena eller det andra örat, å så nån fesen 40-taggare som har kvettrat värre än en lärka som fått vårkänslor.... Visselpipa!!!!
Jag är så trött på "jag vill vara din Margareta, bara vara din....." Jamen hellvete.....!!

Ja nu är det iaf borta å jag har fått tillbaka min balkong som jag skrev om förut. Men nu är det ju bedrövelsen själv som huserar på min balkong.

Kolla in det här:


Ja det är hemskt men sant!! Å ni som känner mig vet att jag har en djungel på min balkong varje sommar med allsköns olika blommor, färger å modeller. Knappt så att jag får plats å sitta där själv med min kaffekopp å ciggen i högsta hugg. Men det får vara för i år min djungel. Får lägga ner mer krut på den nästa år istället.
Jag känner liksom inte alls för att börja nu när sommaren har gått så långt, snickareländingarna är ju fortfarande kvar nere på marken å bonkar lös på väggar å så.. Jag åker helst bort om jag kan så varför ska jag lägga ner en massa arbete på sånt jag knappast kommer att få se nåt av.
Det är ju inte förrän i slutet av september dom ska vara klara härnere.

Å så måste jag ju visa den lilla simulanten igen: Tosse det lilla monstret är inte så kaxig längre..


Här ligger han å trycker den lilla luven å vågar sig inte ut på balkongen fast jag sitter därute t om..
Simulanten hoppar fortfarande på tre ben när jag är i närheten men ack när han ska till å jaga på mina damer, då är det inte så stort fel på honom kantro......
Men nog saknar han sina båda hussar det gör han verkligen.. Det märks när sonen å X-et har varit hit nångång att han gärna vill följa med dom hem.. Snyggingen!!

Nå nu har ni fått både bilder å lite skrift så nu får ni va nöjd en stund.
Lev väl å sköt om varann

2 kommentarer:

  1. ÅHHH... Jag ryser när jag ser dom där ställningarna :)
    Och hör liksom allt oljud i huvudet...

    SvaraRadera
  2. Jojo, det tjonga ganska freskt ett tag eller hur??
    Synd bara att gosaken inte var här hela tiden. Då hade jag varit en flitig besökare ute på gården..

    SvaraRadera